mandag den 22. januar 2007

Abdul Razak Salifu

Jo tak, så fik vi åbnet for posen med de lidt mere eklektiske indkøb. Abdul Razak lyder umiddelbart ganske spændende og er forhåbentlig en lille 'skidespræller' som Dladla. Har aldrig forstået udtrykket 'skidespræller', om det er negativt eller positivt ladet, men her, i min tekst, er det så absolut positivt!

Mit håb er at Abdul Razak bringer noget anderledes end de lysende talenter der allerede spiller bold på Fredensvang, herunder Vester, Høegh og Niller. At han er mere fysisk og kantet. Er det tilfældet, så virker det som den helt rette cocktail.

Og lad os så få fyret op under de Ragus brødre!

4 kommentarer:

Andreas sagde ...

Hvis 'fysisk og kantet' betyder noget i retning af 60 kilogram og omtrent 170 centimeter, så er det lige, hvad han er.

Jeg tror, selvfølgelig, på skidesprælleren, men jeg synes, historien er mystisk. Kan det virkelig lade sig gøre, at Ove P. efter at have overværet 10 kampe dernede, falder for lige præcis én spiller fra Ghanas spændende One Touch-liga, hævder at han aldrig har set ham før eller endsige hørt om ham - og så har han løbet rundt og spillet juniorligafodbold lige ovre i baghaven hos FC Midtjylland.

Jeg troede, Ove P. vidste al den slags. Men det kan selvfølgelig også udlægges sådan, at han bare under kampen ikke kendte til sammenhængen, men at han senere fandt ud af dette hjemme på hotelværelset ved den bærbare - og så var han forsikret om, at Razak skulle have en ny chance i Danmark.

Ellers ville det da også være lidt voldsomt at hente drengen til Danmark på en udviklingskontrakt, hvis han bare havde set ham i 90 minutter på en knoldet ghanesisk fodboldbane.

Jeg glæder mig MEGET til at læse træningsrapporter senere på dagen...

Kalle sagde ...

Det er helt afgørende at Bjørn Due Pedersen har øjnenen med sig idag, for jeg er godt nok også ved at revne af spænding.

Eftersom du nævner det Andreas, så kan jeg godt se at det er en lidt speget situation med OP's tur til Ghana. Var han virkelig nede og se ham? Og hvis han kendte ham, så kunne han vel lige have ringet lidt rundt og hørt hvordan det stod til med knægten.

Nuvel...Jeg glæder mig til at skulle skrige min glæde ud over et mål fra vores nye lille 'skidespræller' - SALIFUUUUUUUUUU!

Anonym sagde ...

jeg tænker "hmmmm tjaaa, tjooo, tjiii"

Når den første glæde over, at klubben har spillere i truppen fra så mange verdensdele og kulturer som muligt har lagt sig sidder jeg tilbage med den her smag i munden af at det ikke umiddelbart tilfører os spillemæssig værdi. Men på den anden side, hvis ikke han suger i budgettet så vil jeg lade den seneste tids positive tiltag komme klubben tilgode og se frem til at blive positivt overrasket.

Anonym sagde ...

Jeg tager hatten af for Kalles aabensindede og buddistiske livssyn, men "skidespraeller" ER altsaa et samlende ord for en lille pjevs, der ikke noedvendigvis er sin egen sparsomme vaegt vaerd i guld !
Med andre ord, en bette skyder der puster sig op i tide og utide, og typisk er fyrig af natur "Toefting-style" ...!