mandag den 15. januar 2007

Svingdøren og transferrygter

Der skulle ikke mere end en vinter-efterårsstorm og lidt oversvømmede vestjydske kældre til, før end folket begyndte at skrige på forårsrengøring i truppen på Fredensvang.

  • Det blev, som forudset her på siden, Kari Arnasson der skrev under for de hvide. Midt i al begejstringen over hans umiskendelige indie frisyre, viste det sig at han var blevet klippet i model "Leon-anno-2004". Lidt skuffende. Vi arbejder stadigvæk på at få skaffet den der Rough Trade Top 10 som han har lovet os.

  • Og samtidigt med at vi sagde "goddaw", så sagde vi også "Adjø". Det viste sig nemlig at designer spirerne i Kolding ikke bare var tilfredse med at snuppe Kasper Søndergaard, næ nej, de ville ha mere, ville de. Jesper Jørgensen spiller derfor fra næste sæson nede i Trekantsområdet. Personligt nåede jeg aldrig helt at finde ud af hvad det var han kunne. Udover det der gejst. Altså.

  • Og Vesterbro Hardcore AGF transfer target, 'Mad' Mathias Moström er nær en overgang til Jonevrets Molde. Det ligner et overskægsløst forår for de hvide.

Alt i alt virker det dog som om at alt er fred og harmoni ude for enden af Jyllands Allè. Der kan stadigvæk godt fejes en smule med den store oprydningskost, hvis det stod til mig. Spillere som Anders Kaagh, Peter Foldgast og Esset trænger til at bevise at de også skal være med når vi spiller Superliga. Om 6 måneder forstås. Og så vil vi altså snart ha den der drible konge. Når vi ikke kunne få Abbè de Pierre, så kan jeg godt nøjes med Robbie Rogers. Det smager af Dladla, Donnerup og Wade Barrett. Mums fil-i-baba.

8 kommentarer:

Andreas sagde ...

Når du siger Robbie Russel, er det så det skur af en back, som render rundt i Viborg? Han ligner mere end actionhelt end en driblekonge.

Rygterne på 4eva går i øvrigt ikke Robbie Rogers vej. Der snakkes om en næsten transferfri højrekant. Dog amerikansk, bevares, men åbenbart ikke Rogers. Lad os nu se.

Kalle sagde ...

Jeg må indrømme at jeg er tilfreds med truppen som den er nu. Med mindre vi får en transferfri Mads Jørgensen, så kan vi godt lukke for transfervinduet.

Rygterne om at det tog 30 minutter for Arcade Fire, at udsælge deres overvurderede musik i liveindpakning, er dog ikke undervurderede.

Det er en underlig verden vi lever i.

Mathias sagde ...

Fodbolden først: Truppen er fin, som den er nu. Enig, Karl.

En kantspiller ville være fint, bevares, men det er langt fra så presserende som det var med de to huller, der nu er blevet lukket af Kári og Olof.

Ville den unge Jørgensen i så fald være den rigtige til den plads? Jeg tror i øvrigt ikke på BIF af hensyn til så mange ting, vil lade nogle gå fra truppen...

Og så musikken (er det det man kalder cross-over blogging?):

Karl, kan du ikke lide Arcade Fire, fordi Gaffa kan? (det KAN faktisk nogle gange godt være et argument...) Nå, jeg synes sgu de er fede. Puntkum. Og to til..

Ja, det er storladent og alt det der, men melodierne er fantastiske og alt det jazz - og mere skal der ikke til for mig.

Der er i øvrigt to koncert-billetter tilbage i min bunke. Andreas?)

Andreas sagde ...

Jeg er også lidt til den slags, tror jeg. Jeg forsømte at sætte mig godt ind i sagerne, da de skyllede ind med den canadiske bølge, men nu er jeg klar.

Jeg er i øvrigt også på vej tilbage til fuseren Bloc Party. Den her gang lærte jeg ikke af min fejl, og nu har jeg bestilt den næste sag. Og Clap Your Hands og LCD og Beirut og alt det der, som skulle være blevet meget populært. Jeg er til det hele, og nu kan jeg bare gå og vente på postbudet (og udgivelserne).

men R Cade Fire, lad os prøve det.

Kalle sagde ...

Musikken først. Jeg synes ikke Arcade Fire er et dårligt band, slet ikke! Jeg synes måske heller ikke de er SÅ gode. Udsolgt på en halv time og billetter til 300 spir.

Det er crazy. Og så til Andreas: Beirut, gode! CYHSY, udemærkede! LCD, crazy gode! Bloc Party, ok!

Så bliver man heller ikke mere Gaffa gejl! Jeg er helt med på deres galej.

Mathias forresten, check lige Field Music ud. De spiller den 2. eller 3. Feb og jeg tror at vi spiser Risotto inden. Måske.

Andreas sagde ...

Det der lokker mig i Bloc Party-fælden er den der nye single 'The Prayer'. Sådan et korarrangement har man jo ikke hørt siden Beach Boys, havde jeg nær sagt. Det lyder sjovt, og som altid virker deres omkvæd, som omkvæd skal.

Jeg kedede mig lidt under deres koncert på Roskilde, sidst de var der, men det er næsten glemt nu.

Risotto. Har I nogensinde smagt varianten med gorgonzola? Af en eller anden grund har jeg ikke fået lavet den endnu, men det er vist snart tid til det.

Mathias sagde ...

Jeg var nok bare et sted, hvor Arcade blæste mig omkuld. Jeg er jo en vindbøjtel, så det er nok derfor. Pebret pris dog, enig.

Bloc Party har, med få undtagelser, ikke rigtig ramt mig... sådan for alvor. Lidt kedeligt synes jeg - selvom jeg faktisk synes Roskilde koncerten var ok fin.

Beirut: jow tack! Den der Gulag plade, kan jeg virkelig-virkelig godt lide. Ren filmmusik.

LCD kender jeg kun fra 'DP is playing...', så deres hele plader har jeg til gode.

CYHSY: Fin 1'er. Nogen der har hørt udslip fra den kommende?

Field Music, siger du. Jeg siger tak og tjekker. Jeg er så håbløst bagud i det der med at lytte musik pt. (noget med en lille opmærksomhedskrævende og sprællevende gadget). Men det er et godt navn, som helt sikkert glider ned med risotto - with or without gorgonzola. Som jeg aldrig har smagt. Lyder krast, men spændende.

Nogen der har anbefalinger på Modest Mouse - kender kun 'Good News for People..', som jeg kan forstå er noget poleret ifht. deres tidligere materiale?

Kalle sagde ...

Modest Mouse. Den nyeste er som du nævner noget velpoleret.

Det ældre, som jeg naturligvis hælder mere til, er noget mere crazy råbe agtigt og er super fedt. Lonesome Crowded West er et godt eksempel.

Jeg anbefaler at du tager små skridt og prøver The moon and antarctica som den næste.