tirsdag den 30. januar 2007

Kabalen

Med de nye underskrifter, der nu ligger i pengeskabet ude for enden af Stadion Allé, tegner der sig et nyt billede af start-11'ren og det lille eksklusive overskudslager af mere eller mindre udtjente spillere i hvidt. Her kommer en minianalyse af Ove P.'s muligheder forud for endnu et gyserforår i Århus.

Målmandsposten er et gennemtrawlet debatemne, som her ikke får mere opmærksomhed end dette: Rasmussen er førstemanden, de to øvrige er ikke fremtiden.

Højre back: Her er Sarr favorit til at fortsætte, hvor han måtte slippe i utide på grund af et drilsk knæ. Krabbe er en god gedigen back-up, som Ove nok skal få brug for i løbet af foråret.

Venstre back: Lumb fører klart foran det evige andet-valg, Anders Kure, der jo slet ikke hører til ude på den back.

Midterforsvaret: Her ligger det næsten fast, at Persson og Hansen skal råde fra nu af og et godt stykke ind i Royal League. Andreas Schultz står klar i kulissen, og så er der ellers god plads ved siden af ham på udskiftningsbænken, hvis Budtz ikke længere bliver foretrukket som forsvarsspiller (hvilket træningspassene indtil nu dog godt kunne tyde på).

Højre midtbane: White har overhalet de øvrige kandidater til pladsen, hvilket ret beset heller ikke krævede den store anstrengelse. Hans konkurrent hedder Niller, eller det kalder de ham i hvert fald på Vesterbro. Han er fremtiden, når White skydes af til det store, funklende udland.

Venstre midt: Herovre sidder Pleidrup klistret til taktiktavlen med Foldgast og Mikkelsen som de lidt tynde erstatninger, når det bliver nødvendigt.

Central midtbane: Her er der, om man så må sige, Kari på menuen, og det er der nogle stykker, der skal vænne sig til. Han vil formentlig få selskab af Gjesing, mens Sand og Dayyani må tage til takke med reservetjanserne på den meget velbesatte position.

Angreb: Det efterlader Graulund og Budtz i angrebet, hvor Sand dog også kunne komme i spil, mens de øvrige erstatninger kunne blive Katholm og Vester - og måske den lille joker Salifo, hvis han bliver præsenteret for en kontrakt en af de nærmeste timer.

På den måde fik jeg dækket holdet ind med mere eller mindre solide back-up's på alle pladser. Tilbage står blot det uundgåelige overskudslager af spillere, der bare ikke kan blive plads til. Jesper Sørensen skal nok slippe med i truppen til flere kampe, men det bliver på et mere og mere yderligt mandat. Stik ham en træneruddannelse og et job i talentudviklingen til sommer.

Jeg har heller ikke fundet plads til Høyer, Svenne Poulsen, Kaagh og Tullberg. De vil blive værdifulde for DS-holdet, men deres fremtid i klubben ser ikke lys ud. Kaagh og Tullberg nærmer sig sidste chance for deres breaking into heaven, mens den for længst er passeret for Høyer og måske også Svenne Poulsen. Også Martin Mikkelsen ser ud til at kunne ryge i det hul, desværre.

Jeg er meget tryg ved den stamme, jeg har remset op ovenfor. Holdet er på plads, og nu er der rum til at starte videreudviklingen af en godt sammensat trup. Jeg ønsker mig en klasse venstre back til sommer, og så kan Lumb øge konkurrencen på den venstre midt, hvor vi mangler alternativer. Han er klubbens helt enestående perle, og han vil nok komme til at skinne endnu mere på midtbanen, hvilket kan betyde millioner i transferindtægter. Måske. Men først gælder det oprykningen. I morgen får vi flere svar på de sidste spørgsmål.

8 kommentarer:

Kalle sagde ...

Jeg er for en gangs skyld enig med Thomas A, som ovre hos Galehuset lancerer følgende opstilling:

Stella

Krabbe - Luffe - Hansen - Lumb

White - Arnason - Sand - Pleidrup

Budtz - Graulund

Jeg frygter lidt at købet af Arnason og White kan komme til at betyde mindre spilletid til Jens Gjesing. Jeg kunne også forestille mig at man rykkede Pleidrup ind på midten ved siden af Arnason og så brugte enten Jesper Sørensen eller Lumb som venstrekant.

Har desuden bidt mærke i at Andreas Schultz i flere omgange har spillet venstre back til træning, så det kunne også være en spændende mulighed og må vel ret beset betyde et farvel til A.Kure.

Andreas sagde ...

Er du så slet ikke klar til Sarr? Det er jeg, og så er jeg sikker på, at Gjesing endnu en gang vil udradere sine konkurrenter på midten.

Jeg tror, Sand og Budtz vil komme til at udkæmpe en modbydelig luftkrig opppe foran. Den bliver faktisk spændende.

Kalle sagde ...

Jeg er ikke til Sarr. Jeg må indrømme at jeg ikke ved hvor jeg står med ham. Han er et enigma. Er han overhovedet god nok?

Derimod er jeg hovedkuls forelsket i Andreas Schultz. Ved ikke hvorfor. Måske var det Barcelona kampen der dukkede op påny.

Hvor findes Abdul Razak i alt det her?

Andreas sagde ...

Sarr overbeviste mig omgående om sit potentiale. Jeg er med på, at der også skal noget til for at leve op til Krabbes fine niveau igennem en hel halvsæson, men jeg er helt sikker på, at Sarrs potentiale på backpladsen er større end Krabbes, og det bør, i mine øjne, være nok til at vælge ham.

Vi bygger stadig op, og det er først til sommer, han skal være på ligalandsholdsniveau...

Andreas sagde ...

Holdet til Viborg-kampen er udtaget, og der er overraskelser i bolsjeposen. Sarr er åbenbart ikke klarr, og Budtz lever i forsvaret. Meget interessant. Meget, meget interessant.

Personligt glæder jeg mig nok mest til Niller i storform, der skal i kamp om sin højre midt.

Anonym sagde ...

og 'Niller' spillede selvfølgelig en brandkamp ... Fandeme fedt at vi 7-9-13 ikke skal fygte for skader og indskiftninger i samme grad som tidligere på kanterne.

Iøvrigt må det også hedde Svenne RAUS

Anonym sagde ...

Hmm angående reserverne:

Høyer vil nok ryge ud af truppen, Kaagh tager til Norge og Svenne Poulsen håber jeg kommer i gang igen, da jeg mener han altså kan mere end han hidtil har vist... det håber jeg i hvert fald. Kæmp nu, Svenne!

Dog må jeg sige, at jeg ikke håber Tullberg står til at ryge væk... Det jeg selv har set fra ham synes jeg ikke er imponerende og var ikke vild med ham i starten, men faktum er, at han har bombet for reserverne, og det er helt sikkert værd at kigge på!

Anonym sagde ...

Genuinely when someone doesn't be aware of after that its up to other visitors that they will help, so here it takes place.

Also visit my web site: cellulite treatment reviews