torsdag den 18. januar 2007

Haves: bydel. Ønskes: ungdomshus

Sikke en ballade. Ovre på Nørrebro bakser de lidt med at finde ud af, hvor det der ungdomshus skal ligge. Og om det overhovedet skal ligge nogen steder. Det må de lige se at finde ud af.

Men hvad med os på Vesterbro? Hvis der er nogen, der trænger til et ungdomshus, så er det da i den grad Vesterbro. Må man foreslå en af cafeerne på Halmtorvet som en mulig beliggenhed. Der har de det, man kalder herlighedsværdi, men det er som om, der mangler noget for at gøre det rigtig herligt. Måske skulle man så også flytte Station City for at undgå for mange naboklager, men det kommer i anden række.

Det lyder ikke særlig godt, men tune alligevel ind på 101,8. Eller prøv det meget populære myspace, hvor man også kan lytte med. Måske fortæller de, hvor Vesterbros nye ungdomshus skal ligge...

2 kommentarer:

mikkelfrederik sagde ...

Et ungdomshus på Vesterbro, hvad med et voksenhus?

Trænger til et sted hvor jeg kan blive gammel i fred. Et sted hvor jeg kan snakke fodbold, diskutere øl og vin og slappe af efter dagens dont. Og nej Mexico bar og "kluden" er ikke et sådanne sted selv om de ofte kaldes for "børnehave for voksne", min mor ville aldrig lade mig passe der, så her er tale om falsk reklame.

Så kære Ritt, hvis du læser med:

Vi søger vi 400 km2 bolig på Vesterbro med:
Vand og varme
Billigt internet og kabel tv
Bar
Vinkælder
Storskærm
Foredragssal
Bibliotek
20 x Chesterfield stole
4 x Chesterfield sofaer
2 x Fodboldbord
1 x Dartskive
1 x bobbord
8 x backgammon spil

Hvis vi får dette kvit og frit, vil kommunen til gengæld ikke se nedenstående, når de om 20 års tid, tager huset fra os igen:
• En gade fyldt med graffiti som: sk8 forever, BSN er gud, og Kenni Andersen som borgmester.
• Der bliver ingen gadekampe da vi alle er flyttet ud i periferien af København, og slet ikke kan huske at vi fik huset i sin tid.
• En piratradio, da P1 er rigeligt til os.
• Ingen nye vokenhuse besat da vi jo heller ikke ville syntes det var fedt hvis nogen kom og besatte vores egen Valby villa.

Nej når alt kommer til alt vil kommunen nok få et hus tilbage, der er mere værd end da de gav det væk, da vi har lagt nyt tag, nyt el og sikkert også lavet en hyggelig "Toscana baggård" Når dette så kommer til kommunens kendskab er jeg sikker på at der vil komme flere voksenhuse, og måske ville der endda blive plads til et ungdomshus på Vesterbro?

Men dette vil tiden vise, så giv os nu det voksenhus!

Kalle sagde ...

Det er faktisk lidt som om at der mangler et bindeled mellem ungdomshuse og oldekollere. Et voksenhus? Jeg er positivt indstillet.

Ellers kunne jeg forestille mig at den gamle kødby sagtens kunne indeholde lidt gøjl. Jeg har aldrig helt forstået hverken Cafe Mandela eller det der Råhuset. Og både Sønder Boulevard, såvel som Halmtorvet, trænger sgu til lidt "kolorit".