onsdag den 24. januar 2007

Ode til en svensker

Nu virker det som om at det er ved at spidse til endnu en gang for vores allesammens yndlings Tobbe. Og i takt med at det spidser til og at det begynder at se ud som om at alle folkeaktierne 'kun' giver pengene tilbage til dem der investerede, da begynder man at høre noget af det samme sludder som altid klistrer til Tobias Grahn.

For endnu engang er både medier og debatfora ( foreveragf.dk eksempelvis) fyldt med kommentarer a la "Farveller grahn din overlegne møg svensker...." eller en kommentar som denne fra selvsamme site "Trods dette, overskygger hans personlige ambitioner, hans noget krukkede væsen og mangel på klubfølelse desværre fodboldspillet på banen. "

Der er en meget uheldig tendens til at man som fodboldspiller i AGF ikke må besidde en personlighed som er anderledes, være egoist i sit spil eller på anden måde stikke for meget ud. Allerhelst skal vores hold bestå af 11 jydske knoldesparkere som giver Kurt Thybo begreber som "blod, sved, tårer, fight" kropslig essens. Måske er det bare et bundholds lod, at de spillere som krydrer spillet og sætter kulør på banen, altid vil komme mere i negativt fokus end knoldesparkerne og fighterne.

Mange af kritikerne glemmer at Tobias Grahn som udgangspunkt altid var en ærgerrig fodboldspiller, med masser af talent, som altid ville spille, altid ville løbe og altid ville vinde.

Derfor: Tak for alt, Tobbe. Det mener jeg. Bliv nu solgt for så mange penge du kan og ha en god tur sydpå....

19 kommentarer:

Mathias sagde ...

Helt uden pis: Jeg blev lidt rørt, da jeg læste dit indlæg. Du har så usigelig meget ret.

End of story - Tobbe, må Italien elske dig!

mikkelfrederik sagde ...

Er helt enig i det hele, må Tobbe få et godt ophold i syden! Tror dog ikke han har haft sit sidste besøg på Kubé, og da jeg snart skal på besøg i Århus, vil jeg da kigge forbi i håb om at se denne elegante svensker, en sidste gang.

Hvis jeg er så heldig får han sgu et stort kram, som tak for alt!

Kalle sagde ...

Sådan skal det lyde. Det var ikke altid godt, men næsten.

Næste gang han lufter pudler i Gothersgade, så får han lige et "WUP TOBBE!"

Anonym sagde ...

Kan ikke finde ud af at oprette mig, men vil også bare sige: BIG UP til Karl for månedens indlæg og til Tobbe for at være den mest interessante spiller i AGF de seneste 10 år!

Que estás bien en La Primera!

//Don Tapa

Anonym sagde ...

Som jeg har skrevet før, 1 stk. Tobbe til Italien = muligvis en ny Amerikansk højre wing/angriber til AGF ;)

Det er muligt at transfervinduet er tæt på lukketid og at AGF pt. tilsyneladende vælter sig i unge talenter fra Uganda og Ghana... men hvis i bare har en lille smule mer' tålmodighed så ... ;)
.

Anonym sagde ...

Ceres, du lægger så meget i ovnen og nu tror du at du har fundet et sted hvor folk køber dine rygter. Til det kan jeg kun sige:

DAMN RIGHT, BOY!

//Don Tapa - uhuh, Landon Donovan..hvor er duuuu?

Andreas sagde ...

Ceres, jeg vidste ikke, at der skulle være en direkte sammenhæng mellem Grahn-handlen og The Young American. Det lyder som om, det ikke er 100% udviklingsspiller.

Men hvis han også figurerer som angriber, så har jeg svært ved at forstå fidusen. Jeg begynder, i så tilfælde, at frygte, at Ove P. kunne komme til at lave en Esbjerg på os, hvor truppen bliver alt for stor (også ift. talenternes muligheder for at bryde igennem).

Men jeg venter spændt på et muligt lynskifte før terrassedøren skubbes i igen ved månedsskiftet.

Anonym sagde ...

@Andreas

Jeg har heller aldrig udtalt mig om at der skulle være tale om en decideret udviklingsspiller.

Vi taler om en rimelig løntung spiller, men som er på fri transfer, så nogle år yngre end Grahn ja, men så absolut en spiller der selv forventer at gå direkte ind i startopstillingen hos AGF, hvis man altså vælger at skrive en kontrakt.. ;)
.

Mathias sagde ...

@Ceres:

Der MÅ vel være tale om frækkerten her:

http://agf.co.dk/docs/aktuelt/Indhold_detaljeret.asp?id=4127

Hvis ikke, tror jeg, du hiver os i benet :o)

Jesper sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Jesper sagde ...

Som man synger i provinsen i festligt lag: Det er godt sagt - i så ung en alder.

I mine øjne kan Tobbes en pisse dygtig fodboldspiller, som er så tilpas kynisk, at han - i modsætning til så mange andre - nu ser ud til at slå mønt af sit talent. Hatten af for det og god tur til Italien.

Når det er sagt må det dog anføres, at han i perioder haft noget ufatteligt grimt grydegarn. Med det in mente burde man nu for alvor sætte ind for at hente Ken Ragus til klubben, så vi kan få lidt stil.

Anonym sagde ...

@Mathias

jeg skrev jo at i bare skulle ha' en lille smule mer' tålmodighed ;)

...og nu er det jo så endeligt afsløret, så håber jeg at i er glade for en 24 årig Amerikansk højre wing/angriber med navnet White ?

cheers,

Ceres
.

Anonym sagde ...

Smukt smukt smukt..

Er helt enig.

Andreas sagde ...

@ Jesper,
Er du familiær med signaturen 'JK'? Jeg har sådan savnet de sidste nye insideroplysninger om fynske divisionsspillere og spændende egnsretter. Kan du levere?

Anonym sagde ...

Hm, jeg begynder at få fornemmelsen af at Ceres ikke har sine kilder i klubben, men at han måske har været på udveksling på Wake Forest College..eller nåt sånt..

Det der undrer mig ved den her sag er, at man ikke har skrevet med White med det samme. Man lyder meget sikker og det kan ikke kun have med Grahn at gøre. Er det mon spilleren selv der er i tvivl..? Det kan selvfølgelig også være, at Nick Ragus er fri på markedet...

Mathias sagde ...

Først: Velkommen til de nye ansigter på bloggen.

Den sidste underskrift er ikke sat i dette vindue. Det er ikke et spørgsmål om der kommer en sidste forstærkning, men nærmere White eller Ragus?

Hvem skal være den sidst hjørnesten i The Axis of Evil?

Dét, Olof, Kári og det nært forestående salg af Tobbe (=huslejen bliver også betalt på Eskildsgade i februar) betyder vel at Karger & co. må hoppe ned fra elfenbenstårnet og give BSN en applaus/klap på skulderen.

Selvfølgelig suppleret med en bjørnekrammer til OP, når oprykningen er i hus.

Anonym sagde ...

Spørgsmålet er vel i virkeligheden, ja eller det er måske et helt nyt spørgsmål. Bliver Bjørn Due den ny sportschef?

Anonym sagde ...

Jeg ser mere Duen som en art spindoktor. Han genererer den form for positiv omtale som tidligere har virket så fjern for de hvi'e. Enntusiasmen efter et træningspas er jo decideret smittende. Også når det bliver så koldt, at de evigt noterende små hænder er nødt til at gå i klubhuset før tid. På en god dag fører selv dét til en ekstra kommentar fra fx en Tulle på skånekost! Hvilken sans for detaljen.

Jesper sagde ...

@andreas,

Tjek og tjek. Men i skrivende stund er jeg træt som en junkie, så det må vente.